۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۵۲۴۶۹
آیت‌الله خاتمی:

تداوم انقلاب از رهگذر عمل به رهنمودهای امام و رهبری می‌گذرد | یک ریال شهریه حوزه از بودجه‌های دولتی نیست

خطیب نماز جمعه تهران نسبت به برنامه تضعیف روحانیت هشدار داد و با اشاره به طرح مباحثی درباره بودجه حوزه تأکید کرد: یک ریال از شهریه حوزه از بودجه‌ دولتی نیست بلکه از سهم امام است که مردم متدین می‌دهند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، با بیان این‌که انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است، گفت: شناسنامه انقلاب اسلامی ایران امام راحل است و ما مدیون امام بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.

وی افزود: تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای امام می‌گذرد، رهنمودهای امام زنده و وصیت‌نامه ایشان در دست است و مفسر صحیح فرمایش امام و آن کسی که امام را با تمام وجودش لمس کرده است یعنی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در جمع ما هستند و خط ناب امام را باید از نائب بر حق امام گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که انقلاب اسلامی به حق نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و به ویژه بر مردم عزیز ما بود، خاطرنشان کرد: نعمت حاکمیت دین، نعمت استقلال، نعمت حاکمیت ملت بر سرنوشت خود، نعمت امنیت، نعمت خودباوری ملی و ده‌ها نعمت دیگر از این رهگذار نصیب ملت بزرگ ما شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این‌که براساس سنت خدا، نعمت‌ها با شکر می‌ماند، اظهار داشت: ۳۹ سال این انقلاب مانده و خودمان را آماده می‌کنیم چهلمین سال پیروزی انقلاب را سال آینده جشن بگیریم، شکر این نعمت دو بخش دارد؛ یک بخش آن مردم هستند که دین خود را به انقلاب ادا کردند و باز هم ادا می‌کنند چراکه انقلاب، انقلاب خودشان است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

وی با بیان این‌که مردم امسال دهه فجر را بیشتر گرامی داشته و راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را باشکوه‌تر برپا خواهند کرد، گفت: دشمنان با بازی‌های کودکانه می‌خواستند آسیبی به انقلاب برسانند اما راهپیمایی خودجوش مردم که با ۲۲ بهمن‌ماه تکمیل می‌شود، نشان داد که تا آخرین نفس، تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خود پای این انقلاب ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که مردم تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند و فتنه‌های دیگر را هم می‌توانند جمع کنند، از مردم خواست که هر جا توطئه و توطئه‌گر دیدند به مقام‌های مسؤول خبر دهند.

آیت‌الله خاتمی دومین بخش شکر نعمت الهی انقلاب اسلامی را شکر مسؤولان نظام عنوان کرد که همانا خدمت به مردم و یک وظیفه و تکلیف است چراکه مدیون مردم هستند و همین مردم انتظار دارند که مشکلاتشان حل شود.

طرح‌های دشمن در مقطع کنونی دومین تحلیل آیت‌الله خاتمی بود که وی از مستمعان خواست باور کنند انقلاب اسلامی در غفلت کامل غرب به پیروزی رسیده است که اگر احتمال می‌دانند این انقلاب این عمر و عمق را پیدا کند، آن را در نطفه خفه می‌کردند.

وی با بیان این‌که یک توطئه دشمن ایجاد بدبینی و ناامیدی است، خاطرنشان کرد: ملتی که رهبری آنچنان دارد که حتی دشمنان می‌گویند دوراندیش‌ترین رهبر جهان است و ملتی اینچنین وفادار دارد همه مشکلات را حل خواهد کرد.

مسؤولان به جای حرف‌های چالشی به داد مردم برسند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سوء استفاده دشمن از ابزار جدید اینترنتی و فضای مجازی، برای جلوگیری از مغلطه‌گری‌ها گفت: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، ما با فضای مجازی سالم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بدون دخالت دشمنان موافقیم اما وضعیت الآن با وضعیتی که باید داشته باشیم فاصله بسیار دارد.

وی متذکر شد: مردم برای حفظ دین و اخلاق فرزندانشان و امنیت کشورشان فضای مجازی سالم می‌خواهند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند «مگس روی زخم می‌نشیند»، گفت: انتظار مردم از مسؤولان این است که زخم‌ها برطرف شود و این انتظار نابجا نیست؛ باید به داد کسانی که مال باخته‌اند برسید، از تعطیلی واحدهای تولیدی باید جلوگیری کنید و به جای این‌که حرف‌های چالشی زده شود باید به داد مردم برسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توطئه جدید تضعیف روحانیت کلید خورده است، گفت: روحانیت به عنوان سرمایه استقلال و عظمت این ملت، هدف قرار گرفته است و همانطور که دیدید حمله اغتشاشگران به برخی از حوزه‌ها مانند حوزه علمیه تاکستان هم بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه بود و این نشان‌دهنده عمق کینه دشمنان به روحانیت است.

یک ریال شهریه طلاب از بودجه‌های دولتی نیست

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به طرح مسأله بودجه حوزه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: به مردم عزیزمان می‌گویم که والله یک ریال از شهریه حوزه از بودجه‌های دولتی نیست بلکه از سهم امام است که این مردم و متدینان می‌دهند و حتی یک ریال شهریه مقام معظم رهبری از وجوه دولتی نیست.

وی با بیان این‌که میانگین شهریه یک طلبه ما بین ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان است و بالاترین شهریه‌ای که یک عالم بیست سال درس خوانده می‌گیرد زیر خط فقر است، خطاب به کسانی که می گویند هزینه بیمه طلاب را دولت تأمین می‌کند، چرا طلاب باید بیمه باشند، متذکرشد: امروزه همه مردم بیمه هستند، مگر طلبه‌ها شهروند این کشور نیستند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما حوزه مستقل داریم و اگر خدا کمک کند بتوانیم روزی در این عرصه‌ها هم بودجه نگیریم شورای عالی حوزه ما استقبال می‌کند اما الآن وضع ممکن نیست و حوزه این بودجه را ندارد که تمام طلبه‌ها را از سهم امام بیمه کند اما اگر بشود آرزوی همه مراجع و اعضای شورای عالی حوزه استقلال بودجه‌ای است.

آیت‌الله خاتمی که امروز به جای آیت‌الله موحدی کرمانی امامت جمعه تهران را پذیرفته بود، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، گفت: دو ماه جمادی الاول و جمادی الثانی عطر حضرت فاطمه(س) را دارد، هر دو ماه را به نحو شایسته گرامی بداریم.

وی حادثه تلخ و دلخراش جان‌باختن کارکنان کشتی نفتکش ایرانی که شهیدان خدمت نام گرفتند را مصیبتی بزرگ و تأثرانگیز خواند و این مصیبت را به خانواده عزاداران و بازماندگان آنان تسلیت گفت و برای آنان و سایر عزیزانی که در مسیر خدمت دارفانی را وداع گفتند از محضر ذات مقدس ربوبی، رحمت و غفران طلب کرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات